November 11-én meghozta a 2010-es évet érintő legfontosabb döntéseit a FIA.
A Motorsport Világtanács elfogadta a korábbi javaslatot, így a 2010-ben már önálló kategóriában lesznek értékelve a S2000-es versenyzők és csapatok. Korábban az S2000-esek a P-WRC-ben indulhattak, de sokan kifogásolták, hogy ezek a versenygépek erősebbek az N-csoportos autóknál.
Az új sorozat neve S-WRC lesz, ahol a később megnevezésre kerülő tíz futamból, legalább hétre nevezni kell a csapatoknak, illetve a versenyzőknek ahhoz, hogy az év végi értékelésben részt vehessenek. ["Szolid" válasz az IRC előretörésére. Kíváncsi vagyok, hány gyártó fog nevezni mindkét sorozatban.]
Döntöttek a jövőbeni specifikációkról is. 2011-től a S2000-es autókba csak 1600 köbcentis, turbófeltöltős erőforrásokat lehet építeni. Szintén 2011-től a rally vb-n, illetve a FIA regionális bajnokságaiban csak a S2000-es (új 1600ccm+turbo, illetve a korábbi fejlesztésű 2000ccm turbó nélkül) és az N-csoportos autók indulhatnak. [1600ccm turbo a mostani wrc-k helyett? Nem csodálom Loeb korábbi nyilatkozatát a rally karrierje esetleges befejezéséről.]
A FIA rendelkezett arról is, hogy a következő esztendőtől csak az új típusú sisakban lehet versenyezni, melyet nyolc éve fejlesztenek a még nagyobb biztonság érdekében.
Hivatalossá vált a 2010-es rally-vb naptára:
- 1. Sweden: 12-14 February
- 2. Mexico: 5-7 March
- 3. Jordan: 1-3 April
- 4. Turkey: 16-18 April
- 5. New Zealand: 7-9 May
- 6. Portugal: 28-30 May
- 7. Bulgaria: 9-11 July
- 8. Finland: 29-31 July
- 9. Germany: 20-22 August
- 10. Japan: 10-12 September
- 11. France: 30 September - 3 October
- 12. Spain: 22-24 October
- 13. GB: 11-14 November